Monday, May 17, 2010

 

全程主領 All the way my Saviour leads me

今天全日休假,早上跟媽媽到柴灣墳場給外公揀選靈灰位。午餐於柴灣明星海鮮酒家,那兒的「特式長春捲」甚有特色。用玻璃杯盛載,幼細而長像油條,不像一般春捲。經過現代教育,拿了幾張單張。有些導師甚有「o靚模」feel,真會宣傳。

本來今次想分享一首流行曲,可是在找資料的過程中資料提到一首詩歌。記起我高考放榜那天早上教會搞了祈禱會,選了下面這首歌。當時我想:當天全程都是主帶領的了。結果成績未如理想,未能念上公立大學。過了那麼多年,今天再一次跟大家分享這首歌,但願往後的路, 神繼續帶領。



ALL THE WAY MY SAVIOUR LEADS ME

Music: Robert Lowry(1826-1899) Lyric: Fanny Crosby(1826-1899)

All the way my Saviour leads me
What have I to ask beside?
Can I doubt His tender mercy,
Who through life has been my Guide?
Heav'nly peace, divinest comfort,
Here by faith in Him to dwell!
For I know, whate'er befall me,
Jesus doeth all things well;
For I know, whate'er befall me,
Jesus doeth all things well.

All the way my Saviour leads me
Cheers each winding path I tread,
Gives me grace for every trial,
Feeds me with the living Bread.
Though my weary steps may falter
And my soul athirst may be,
Gushing from the Rock before me,
Lo! A spring of joy I see;
Gushing from the Rock before me,
Lo! A spring of joy I see.

All the way my Saviour leads me
O the fullness of His love!
Perfect rest to me is promised
In my Father's house above.
When my spirit, clothed immortal,
Wings its flight to realms of day
This my song through endless ages:
Jesus led me all the way;
This my song through endless ages:
Jesus led me all the way.

全程主領 作曲:羅伯特.羅里 英文原詞:芬妮.克羅斯比

1.全路程我救主領我,舍此外我復何求?畢生時刻作我前導,奇妙愛古今無儔;

天上平安,屬靈福樂,憑信心享受無涯,因我知無論遭何事,主所作盡美盡佳。

因我知無論遭何事,主所作盡美盡佳。

2.全路程我救主領我,艱難時賜我安康,試煉中有豐盛恩惠,賜靈食充我飢腸;

雖我腳步有時傾跌,我心靈乾渴難名,在我前磐石湧活泉,喜樂如水常豐盈。

在我前磐石湧活泉,喜樂如水常豐盈。

3.全路程我救主領我,主大愛何等完全!曾應許賜我永安息,在天家何等美甜,

時日且至我將變化,見主面得主光榮,到永遠我唱此美歌,主曾一路引我行。

到永遠我唱此美歌,主曾一路引我行。

Labels: , , ,


Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]