Saturday, September 25, 2004

 

為了新的、民主的一代--2004年立法會選舉助選記

「你們換班麼?之前還講好了要拆掉那些宣傳品,結果還是沒有拆,叫我怎麼向上級交代?」「那繫在凳上的也要拆?」「凳是可移動(moveable)的,哪怕欄杆高過一米,掛在欄杆上的宣傳品就是不能高過一米。」曾經有人說過這條選舉法規,結果這回選舉事務處的「姐姐」「殺到」,我和Sam也只得乖乖的除下欄杆上的旗幡和海報。據說當我們想播放民主黨的宣傳聲帶,民協先播了,「姐姐」們也得要我們停播。

雖然今次沒有像上次區議會選舉看到政治明星(梁家傑、(涂謹申),不過是派派單張,清理清理助選物品回議員辦事處。可是卻經歷了上面的「驚險」場面,還有選民們千奇百怪的問題:基本的:投票站在哪兒?投票什麼時候結束?特別的:聽說九龍西有六張名單,哪六張?二號又是誰? 「就是對面民協的馮檢基,不過我們是五號」明明蓋一個印就是,怎麼一半一半?蓋兩個印還是怎麼(民協透過揚聲器播出呼籲選區「新登記選民,一半投馮檢基、一半投廖成利(6號)」的呼籲。我總會說「不用理那個什麼一半一半,只要投五號涂謹申團隊就是了」)

我不知道選舉事務處和各大政黨有否編寫如「助選員須知」的東西,很多時助選員都是「臨時拉伕」,甚至是家庭主婦。就是像我也沒有閱讀那本選舉活動指引,政黨或個別候選人也難以安排如訓練甚至briefing。結果當有人問民協的助選員投票站在哪兒,她也得說不清楚正確位置,由我代答。有南亞裔選民問同樣問題,民協那位助選員聽不懂他的英語,我一說"polling station"、"Lutheran Sharon School"就明白了。

一個「稱職」的助選員,要懂兩文三語、要熟識選區、還要懂一點選舉法規!當然,我可以跟你分享我的經驗。只是就是由我來寫我的助選經驗,只會是很個人的分享,不能涵蓋所有問題!起碼我不能教你怎麼配票。

我有朋友從事設計,不過我對設計一無所識,搞不好終其一生也不懂設計。但我也欣賞和留意各組候選人的文宣品的設計,以余若薇團隊的設計最好,涂謹申、陳家偉、林浩揚、馬旗團隊的那套書籤也很出色。

臨拉票前我跟肥力和Stephen看望阿城的小BB(按:當時未取名,現已取名陳亦倫[Leo]),然後才跟家母一起去投票,再到大角咀跟Sam一起助選。在城的家臨別時我說:「我要告辭了,我要去助選」。當然,小BB不會明白明暉哥哥要做什麼。民主的種子,要從很小的時候培養。縱然助選期間難免有困倦、難免有寂寞,縱然也有選民說我們是「特務分子」、討厭涂謹申(按:後來還有所謂「涂謹申事件」)。我仍深信這些,是為了像小BB般的新的、民主的一代--當然也為了你。

Labels: , , ,


Comments:
I would gold für wow cultivate courage.buy wow gold “Nothing is so mild wow gold cheap and gentle as courage, nothing so cruel and pitiless as cowardice,” syas a wise author. We too often borrow trouble, and anticipate that may never appear.”wow gold kaufen The fear of ill exceeds the ill we fear.” Dangers will arise in any career, but presence of mind will often conquer the worst of them. Be prepared for any fate, and there is no harm to be freared. If I were a boy again, I would look on the cheerful side. life is very much like a mirror:sell wow gold if you smile upon it,maple mesos I smiles back upon you; but if you frown and look doubtful on it,cheap maplestory mesos you will get a similar look in return. Inner sunshine warms not only the heart of the owner,world of warcraft power leveling but of all that come in contact with it. “ who shuts love out ,in turn shall be shut out from love.” If I were a boy again, I would school myself to say no more often.billig wow gold I might cheap mesos write pages maple meso on the importance of learning very early in life to gain that point where a young boy can stand erect, and decline doing an unworthy act because it is unworthy.wow powerleveling If I were a boy again, I would demand of myself more courtesy towards my companions and friends,wow leveling and indeed towards strangers as well.Maple Story Account The smallest courtesies along the rough roads of life are wow powerleveln like the little birds that sing to us all winter long, and make that season of ice and snow more endurable. Finally,maple story powerleveling instead of trying hard to be happy,archlord online gold as if that were the sole purpose of life, I would , if I were a boy again, I would still try harder to make others happy.
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]