Tuesday, April 20, 2010

 

Memory--敬悼外公

星期一(19/4)晚除下了房間裡那張貼了五年(沒錯!是五年)的海報,換上了Him雜誌附送的苟芸慧海報。把桌子和電腦鍵盤、滑鼠洗得乾淨。睡到星期二(20/4)早上3時半,來電稱外公病重。立時與媽媽乘計程車往仁濟醫院,途中來電稱外公已離世。到場外公仍有呼吸,所有家人到齊。據稱在睡眠中去世,沒有痛苦甚安詳。後往外婆家,用膳後回家片刻。在旺角乘港鐵上班,在車廂中手拿聖經欲查考約翰福音11:9,一位乘客對我說:「怎麼那麼用心讀聖經?」我說:「大家基督徒不瞞你,我外公剛剛離世」「送你一節經文:以賽亞書41:10」我在車廂念道:「你不要害怕,因為我與你同在。不要驚惶,因為我是你的 神。我必堅固你,我必幫助你,我必用我公義的右手扶持你。Don't be afraid, for I'm with you。上星期我參加一個喪禮,我就在一張卡看到那節英文的經文,不過卡上寫是出自創世記的。」「你說是出自創世記的嗎?聖經每一章每一節都指向耶穌基督,以賽亞英文是什麼?」「Isaiah」「彌賽亞(按:受膏者)就是Messiah,以賽亞書就是預表耶穌基督。還有約拿,被大魚吞了三日三夜,預表耶穌基督復活」然後乘客告訴我他很小的時候就上教會,大學念英國文學。有一段時間對信仰很懷疑,甚至信共產主義。後來父母離世,看了母親的靈修筆記才知她一直為孩子的回轉祈禱。我想起了聖奧古斯汀的母親莫妮卡(Monica),說完了乘客在荔枝角站下車。

明天(21/4[三])就是全國為青海省玉樹州地震的哀悼日,可真是「全國哀悼」了,公司發起了捐款。奮戰了接近三年零八個多月,終告「解脫」。感謝多年來在香港、台灣和各地支持我的朋友,明天以及以後的日子,是 神帶領的每一天

敬悼外公(1924/5/7-2010/4/20, 0435)



Memory Barbra Streisand 

Daylight
See the dew on the sunflower
And a rose that is fading
Roses wither away
Like the sunflower
I yearn to turn my face to the dawn
I am waiting for the day . . .

Midnight
Not a sound from the pavement
Has the moon lost her memory?
She is smiling alone
In the lamplight
The withered leaves collect at my feet
And the wind begins to moan

Memory
All alone in the moonlight
I can smile at the old days
I was beautiful then
I remember the time I knew what happiness was
Let the memory live again


Every streetlamp
Seems to beat a fatalistic warning

Someone mutters
And the streetlamp gutters
And soon it will be morning

Daylight
I must wait for the sunrise
I must think of a new life
And I mustn't give in
When the dawn comes
Tonight will be a memory too
And a new day will begin

Burnt out ends of smoky days
The stale cold smell of morning
The streetlamp dies, another night is over
Another day is dawning

Touch me
It's so easy to leave me
All alone with the memory
Of my days in the sun
If you touch me
You'll understand what happiness is

Look A new day has begun


延伸閱讀和欣賞:
本Blog:It's a time of prayer, for friendship & for love:「外公Update」的第一篇,「三年零八個多月」就是這樣算出來的。
YouTube:A Correct Way to Pronounce the Iceland Volcano: Eyjafjallajökull (Original):那個火山的名字怎麼念?我乾脆叫它「哎呀什麼火山」

Labels: , , , , , ,


Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]