Saturday, October 28, 2006

 

記2006年10月份無邊吹水會

今早到大角咀郵政局拿郵品,再往旺角電腦中心買印表機用墨。下午如常參與國學講座肥力總是那麼準確,每當講者講完最後一句,就是我收到肥力短訊之時。回家整裝拿東西再往眾坊街巴黎咖啡店參加無邊吹水會,出席者六人。堵車堵極了,到達時已1715。我帶了表妹從布里斯班帶來nougat糖(珀斯原產)分享。談及傳銷、奇人奇事、李天命、扶乩、印度史詩摩訶婆羅多(Mahabharata)的中譯、俄狄浦斯王(King Oedipus)辜鴻銘、毛姆(William Somerset Maugham)論述辜鴻銘的作品"The Chinese Philosopher"(該文收入一本正中書局早年出版的《大學英文選》)等,六時散會。

肥力說我「雜學」,我可真的雜得可以。有人問我會不會背聖經,我說初信時真的背了不少聖經。有人說現在的學者不像以往的所謂「文藝復興人」那麼多才多藝,我說就是現在的人比較急功近利(或許我也是),不夠紮實,不怎麼願下死工夫。肥力早陣子談過「越南咖啡」,我本來想說現在的越南咖啡有即溶咖啡(instant coffee,也給了肥力兩包)的了。現代人工作生活那麼忙,喝不上真正要煮要熬的咖啡喝instant的也無不可。我有同事本來也喝咖啡現在也喝葡萄適了,我只能說有些東西可真的不能instant。

以往在文言文常常讀到「休沐」,不解。查考了教育部國語辭典那不過是「休息沐浴」之意,古時官吏五日或十日一休沐。下周清假,無須上班,算是「休沐」吧?當然你可以解釋得現代化,放假去溫泉區或去spa也算是吧。近日股市屢創新高,讓同事想到《大時代》

(10月30日晚補述:今早0900至1400九龍仔公園教會運動會,午餐於老好清香。近日做夢居然讓我夢見西門町門外的反貪腐群眾,奇怪的是為什麼不讓我夢見某些人物偏偏就是紅衣倒扁客?)

延伸閱讀:
新春秋:舒爾賽:邏輯謬誤的迷思:關於傳銷
本blog:阿布賈:29日的新聞,又是空難,又是阿布賈

Labels: , , ,


Comments:
However mean your gold in wow life is,buy wow gold meet it and live it ;wow gold cheap do not shun it and call it hard names.It is not so bad as you are.It looks poorest when you are richest.The fault-finder will find faults in paradise.wow gold kaufen love your life,poor as it is.maple meso You may perhaps have some pleasant,thrilling,maplestory power leveling glorious hourss,even in a poor-house.The setting sun is reflected from the windows of the alms-house as brightly as from the rich man's abode;the snow melts before its door as early in the spring.sell wow gold I do not see but a quiet mind may live as contentedly there,cheap mesos and have as cheering thoughts,as in a palace.The town's poor seem to me often to live the most independent lives of any.May be they are simply great enough to billig wow gold receive without misgiving.Most think that they are above being supported by the town;powerlevel but it often happens that buy maplestory mesos they are not above supporting themselves by dishonest means.which should be more disreputable.Cultivate poverty like a garden herb,like sage.Do not trouble wow powerleveln yourself much to get new things,maple mesos whether clothes or friends,Turn the old,archlord power leveling return to them.Things do not change;we change.Sell your clothes and keep your thoughts.
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]